marți, 23 octombrie 2012

The Land Down Under - First interview, first job

   Dupa cum spuneam, luni am avut primul interviu cu angajatorul, caci pana acum vorbisem doar cu recrutorul. Interviul era la ora doua, locatia nu era departe, undeva in Balcatta, doar ca nu aveam autobuz direct, trebuia sa schimb odata. De pe la ora 12 m-am dus si am mancat ceva, apoi mi-am facut freza, m-am parfumat, mi-am luat costumul, m-am aranjat, imi printasem de aseara CV-ul (ca nestiind adresa la care voi locui aici, nu am putut veni cu el printat din RO), am luat si scrisorile de recomandare si scrisoarea de la EA (ma gandeam ca poate imi trebuie, desi nu am aratat-o pana la urma, ca nu a fost necesara). Am mai pus o copie dupa scrisoarea de grant de la viza si la ora 13 fix eram in statie la autobuz. Am luat 371 pana aproape de Warwick, unde am coborat si m-am pus sa astept autobuzul 428. Ajunsesem pe la si un sfert, trebuia sa astept cam un sfert de ora dupa 428 care facea apoi 10 minute, deci ajungeam pe la fara 20, exact asa cum mi-a recomandat si recrutorul. Trec mai multe autobuze, chiar cand se apropia ora la care trebuia sa vina, trece un autobuz pe care scria mare in fata 000 - Not in service. Aici, daca nu ii faci semn cu mana, autobuzul nu opreste in statie, asa ca nici asta nu a oprit si dupa ce a trecut de mine, ma uit pe spate si scria 428. M-au luat toti dracii, mama lui de autobuz. Da-i iar repede cautare pe Google Maps, sa vad cand vine urmatorul, in 10 minute venea un 427 care mergea tot prin zona aia, si ajungea la fara 10, cu 5 minute de mers pe jos de la statie.. eram cam la fix. Noroc ca de data asta pe autobuz nu mai scriau balarii, ci scria ce trebuie, asa ca m-am urcat rapid si am ajuns cu bine la fara 5 intrand pe usa.
   Cladire mare, firma mare, cu peste 100 de angajati, m-am dus la receptie, i-am zis ca am o intalnire cu HR Manager si Lead Engieerul, fata de acolo m-a rugat sa astept putin si in 5 minute au venit cei doi. M-au condus in sala de conferinte unde ne-am asezat la masa si au inceput sa ma ia la intrebari. In primul rand, voiau sa stie ce am lucrat prin RO... le-am povestit, adaugand pe langa detaliile tehnice (cu ce programe am lucrat, ce gen de cladiri am facut) si cateva detalii din spatele proiectarii (zisesem ca am fost Lead Engineer pe anumite proiecte, adica am condus proiectul) adica sicane dintre constructor si proiectant, mici povesti cu modificari care au aparut dupa ce proiectul a fost predat (de exemplu schimbarea functiunii cladirii), chestii de genul asta. Chiar s-au mirat ca stiu d-astea, adica chestii care nu tin neaparat de proiectarea de structura in sine, cred ca astea le-au aratat mai mult ca stiu despre ce vorbesc decat faptul ca stiu sa folosesc AutoCAD sau ETABS.
   Mi-au povestit si ei ce cauta, practic aveau nevoie de un Senior Engineer care sa mentoreze cativa Juniori si sa conduca o echipa la realizarea unor proiecte - acum aveau de facut de exemplu niste birouri pentru companiile de minerit de prin Port Headland si Karratha. Compania este mare, una dintre cele mai mari din Perth, iar faptul ca lucrasem pana acum in colaborare cu un inginer de care auzisera, ba chiar care le facea lor verificare de proiect a contat enorm.
   M-au intrebat si ce prospecte de viitor am, au fost foarte incantati cand le-am spus ca doi ani trebuie sa muncesc in WA conform contractului de sponsorizare pe care il am cu guvernul WA, imi ziceau ca au avut probleme cu ingineri care au plecat catre Melbourne sau Brisbane. S-au interesat si de ce am venit in Australia, de cum e viata prin Romania... lucruri de genul asta. Per total, o conversatie foarte placuta, oamenii destul de calzi si prietenosi. La sfarsit mi-au multumit pentru ca am venit si au zis ca o sa ma anunte prin agentul de recrutare care ma adusese aici de decizia lor.
   Dupa ce am iesit, l-am sunat pe agent si i-am povestit cum a mers, el a zis ca ii mai lasa cam jumatate de ora si apoi ii suna. Imediat cum am terminat, stateam in statia de autobuz si ma suna Simona, fusese cu Mihaela si cu o prietena de aici la shopping (prietena de aici avea masina) si la intoarcere se uita pe geam si a vazut firma unde fusesem eu la interviu, asa ca voia sa vada daca am terminat. A fost la fix, au oprit si m-au luat si pe mine si am mers la prietena asta acasa care ne-a omenit cu o ciorba de fasole cu ceapa... o minunatie. La ei am gasit multe bunatati romanesti, am mancat untura cu paine cum nu mai mancasem din tinerete...
   Absolut minunati romanii pe care i-am cunoscut aici... ne-au ajutat foarte mult, atat cu lucruri pentru casa (aproape tot mobilierul il avem de pe la ei) cat si cu sfaturi si chiar cu recomandari pentru joburi pe aici.
   Pe la mijlocul ciorbei m-a sunat recrutorul si mi-a zis ca in principiu vor sa imi faca o oferta, dar nu se hotarasc inca daca sa ma bage la rezidential sau comercial (practic, ei au firma impartita, unii fac blocuri si case - astia sunt rezidentialul, altii fac magazine si birouri - astia sunt comercialul si mai sunt unii cu industriale) asa ca se mai gandesc pana maine. Am fost foarte bucuros, nu ma asteptam sa am chiar asa succes din primul interviu.
   Am ajuns acasa unde seara am baut o bere cu vecinii si ne-am uitat la un episod de Top Gear.
   Marti de dimineata, liniste. S-a facut 10, nici un telefon. Se face 11, tot nimic. Abia pe la 12 fara ceva, ma suna recrutorul sa imi spuna ca s-au hotarat, ma vor la comercial si ca mi-au facut o oferta. Ma intrebasera cam ce salariu as vrea si le zisesem intre atat si ATAT. Mi-au oferit direct ATAT, deci am fost mai mult decat multumit. Le-am zis ca accept oferta si ca sunt diponibil de luni. Recrutorul m-a felicitat si mi-a zis ca revine cu un telefon. A sunat iar dupa o jumatate de ora sa imi spuna ca aia sunt de acord dar ca trebuie sa fac un consult medical - medicina muncii - just a formality si ca nu pot incepe pana cand nu trec de controlul asta medical. De acum incolo, o sa ma caute ei, el recrutorul si-a terminat treaba, m-a mai felicitat odata si m-a rugat ca daca vreodata o sa imi caut alt job sa ii dau un mail tot lui mai intai, ca o sa imi gaseasca el ceva cu siguranta. I-am multumit si eu.
   Asadar, cam asta e situatia. Suntem aici de pe 13 septembrie, azi e 24 octombrie si iata ca am reusit sa imi gasesc primul job... a durat o luna si jumatate sa zic, deci se poate. Este foarte greu de spart bariera agentilor de recrutare, care nici nu se uita in CV-uri, aici cei de la Hays sau CivilJobs.com.au fiind notorii.
   Programul de munca este de la 8 si jumatate la 5 seara, 8 ore de munca si o jumate de ora pauza de masa. Sper sa ma descurc binisor, din ce am observat pana acum proiectarea in Perth nu este tocmai dificila, este chiar mai usoara decat in RO, dar are cateva materiale si tehnici specifice pe care nu le cunosc inca dar sper sa le pot prinde destul de repede. 
  

2 comentarii:

  1. Adrian,
    Ma bucur pentru tine. Am citit cu interes jurnalul tau deoarece sunt fascinat de Australia si ma bate serios gandul de a ajunge acolo cu familia mea. Aveam fel de fel de informatii despre partea de sud-est a Australiei si mai putin despre partea estica. Stiu ca iti va fi greu sa mai scrii deoarece job-ul iti acapareaza din timp dar te incurajez sa continui. Ar fi interesant sa ne dai cat mai multe informatii despre stilul de viata al australienilor, cum gandesc, ce-i pasioneaza etc mai ales ca acum vei avea posibilitatea sa-i cunosti mai bine, interactionand direct cu colegii tai.
    Astept vesti noi, mult succes,
    Liviu

    RăspundețiȘtergere