joi, 11 octombrie 2012

The Land Down Under - Drivers Licence

   Si a venit in sfarsit acea zi... de dimineata ne-am trezit cu totii, am mancat un mic dejun rapid si apoi am plecat cu autobuzul 371 catre Mirrabooka, unde fetele au coborat si au ramas la shopping si noi baietii ne-am continuat drumul cu autobuzul pana la Morley, unde se afla cea mai apropiata sectie a departamentului de transporturi pentru a ne preschimba si noi permisele.
   Am intrat, inauntru multa lume, ne-am dus la registratura (General Enquiries) unde i-am zis la o cucoana de acolo ce vrem de la sufletul lor, ea ne-a dat un formular pe care l-am completat si un bilet de ordine. Am completat in 5 minute formularul, in principiu intrebari despre tine (nume, prenume, data nasterii, adresa de aici) si despre permisul pe care il ai (daca e dintr-o tara recunoscuta - evident nu, de cand il ai, numarul permisului) si ne-am pus pe asteptat. Dupa vreo jumatate de ora ne-a venit randul, ne-a preluat o tipa de la un ghiseu care ne-a cerut actele si ne-a verificat viza online (nici nu a vrut sa se uite pe scrisoarea noastra de grant, s-a uitat direct pe VEVO (Visa Entitlement Verification Online). Ne-a facut copii la acte si ne-a administrat un test de vedere (adica ne-a pus sa citim cel mai mic rand dintr-o serie de litere care erau puse pe peretele din spatele ei - noi le vazusem din sala de asteptare, trebuie sa fii chior rau de tot sa nu le vezi), iar dupa ce am platit taxa (17,90$) ne-a trimis la un separeu unde erau mai multe calculatoare pentru testul scris. Cum ne pregatisem din vreme, facusem testele de pe site-ul lor (adresa este http://www.transport.wa.gov.au/licensing/21388.asp - atentie ca sunt doar pentru WA; dati mai jos pe pagina unde o sa gasiti 11 teste - alea sunt toate) iar intrebarile sunt chiar din teste alea, in 5 minute am terminat cu testul. Calculatorul nu iti spune daca ai luat sau nu, te duci iar la General Enquiries si intrebi acolo. Cum terminasem un pic mai devreme, ma asez la coada, imediat dupa mine se pune un tip care venise de afara si apoi vine si Adi. Coada se misca repede, in 5 minute am ajuns in fata, statusem de vorba cu Adi si el zice "hai ca ma dau mai asa ca tipul asta din spate era inaintea mea", se intoarce catre ala si ii zice "Go, you are in front of me". Raspunsul  a fost prompt "Nu, nu, nu, lasa, treci tu in fata ca si eu vorbesc romana". Am ramas amandoi masca. Un roman din Timisoara, plecat de vreo 10 ani in America care se mutase in Australia acu vreo 3 luni si venise si el sa dea de permis de camion. Mica lumea, zau. Dar sa revin, am luat examenul fara probleme si ne-am programat la testul practic. Eu, fiindca eram in fata am prins mai repede, pe 5 Noiembrie, Adi care era dupa mine nu a mai gasit decat pe 15 Noiembrie liber. Am platit taxa (70$) si ne-am carat. La intoarcere ne-am oprit la Mirrabooka sa ne intalnim cu fetele care aveau doua cosuri pline cu tot felul de bunatati, ca de data asta fusesera si la Coles si la Woolworths ca sa compare preturile. Venisem la fix pentru a cara acasa toate cumparaturile, prevazatori, ne luasem de acasa si rucsacele cu noi si am pus in ele o parte din cumparaturi, restul in pungi le-am luat in mana si inapoi la autobuz cu care in 15 minute suntem acasa.
   Seara fetele au facut o ciorba de fasole cu ciolan afumat (gasisera la magazinul sarbesc ciolan afumat... o bunatate), am taiat si o ceapa.. am mancat si apoi am desfacut o bere si am ciocnit... azi s-au implinit 4 saptamani de cand suntem in Australia. Pana acum a fost bine, Doamne ajuta sa fie tot asa si mai departe!

2 comentarii: