joi, 4 octombrie 2012

The Land Down Under - Danutz

   Zilele astea am stat mai mult pe langa casa, in teorie cu lucrul, dar in practica asteptand plansele de arhitectura care au venit abia azi. A fost liniste, de asta nu am mai scris nici pe blog, ca nu prea am avut noutati. Astazi insa m-am hotarat sa va povestesc un pic despre alcool si cum se bea aici in Australia.
   Fiind o tara modelata dupa principiul englez, in Australia se bea sanatos. Dar, deoarece multa lume are serviciul conditionat de consumul de alcool (de exemplu sunt foarte multe santiere unde se fac teste de alcolemie zilnic la intrarea in santier - se sufla in fiola), in timpul saptamanii lumea nu se inghesuie sa bea. In schimb, cand vine weekendul, se recupereaza masiv. Bautura aici insa nu o gasesti la supermarket. Orice contine alcool se vinde doar la magazinele de alcool (liquor store). Exista chiar si magazine de bauturi alcoolice cu sistem de drive-thru - intrii cu masina, zici ce vrei, baietii iti pun in portbagaj, platesti si pleci. Chiar langa noi se afla un astfel de magazin, se numeste Thirsty Camel (Camila cea setoasa pe romaneste - logo-ul este o camila cu limba scoasa).

   Preturile variaza foarte mult chiar si de la un magazin la altul, dar in general o bere la 0.33 se gaseste pe la 3 dolari. Un six-pack costa 14-15 dolari. Noi cumparam insa la case - adica o cutie cu 4 six-pack-uri, deci 24 de beri - undeva intre 37 si 40 de dolari, in functie de unde o cumperi. Preturile sunt pentru genul de bere pe care o bem noi - Toohey's Extra Dry. Un case de Carlsberg este vreo 39-40$, iar unul de Corona trece de 50$. 
   Cum insa Thirsty Camel-ul de langa noi este oarecum scump, de fiecare data cand avem ocazia mergem la un magazin mai mare - la Danutz - Dan Murphy pe numele lui. Aici lucrurile sunt mai ieftine, un case de Toohey's Extra Dry costand 38$ fata de 42$ la Thirsty Camel-ul de langa noi. Cum azi de dimineata Adi a descoperit ca exista in complexul unde se afla si Dan Murphy un magazin de telefoane care ii poate decoda si telefonul lui adus din Romania - un Huawei, am zis sa dam o fuga cu bicicletele pana acolo si sa mai luam si niste bere ca tocmai ramasesem fara. 
   Dan Murphy este cam cat jumatate de Kaufland de mare, plin ochi numai cu bauturi alcoolice. Are inclusiv un walk-in fridge - adica un frigider imens in care intrii cu tot cu cos de cumparaturi (cos d-ala gen Kaufland sau Carrefour) si iti iei direct de la rece aproape orice doresti - de la butoiase de bere Heineken pana la case-uri de Corona. Foarte la moda printre australienii de p-aci este whiskey-ul cu cola. Cum azi e vineri si noi ajunsesem pe la pranz, magazinul era plin, se statea chiar si la coada la casele de marcat. 
   Ne-am luat si noi case-ul de Thooey's si dupa ce am iesit din magazin am deschis cutia si le-am impartit - cate doua six-pack-uri in rucsacuri de fiecare si inapoi pe biciclete si acasa. Trebuie sa recunosc ca a fost mai greu la intoarcere, imi era si foarte sete si se mergea mai mult la deal, eu sunt mare si gras asa ca am scos limba de un cot. Am ajuns acasa cu chiu cu vai - dar mi-a placut, chiar trebuie sa fac mai mult sport, sa mai slabesc si eu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu