marți, 18 septembrie 2012

The Land Down Under - Day six

   Day six... ziua a sasea. Dis de dimineata pe la ora 9 si jumatate am sunat pe un inginer unde bunul nostru prorpietar de casa m-a recomandat pentru un post de desenator tehnic. Am stabilit cu el interviul la ora 13:30. Zona in care trebuia sa ajung se numeste Osborn Park, pe Main Street. Nu era asa de departe, doar ca nici un autobuz de la noi nu mergea direct.
   Fac aici din nou o paranteza sa descriu sistemul de orientare in oras. Noi am fost norocosi ca am avut prieteni care sa ne plimbe cu masina pe la magazine si asa mai departe. Pentru momentele cand suntem singuri, cat si ca sfat pentru cei care vor sa vina incoace, neaparat va trebuie un smart-phone cu o navigatie pe el sau chiar un GPS dedicat. Noi avem un telefon Samsung Galaxy Mini, care are Google Maps si navigarea asociata acestui program. Sistemul functioneaza simplu, introduci adresa unde vrei sa ajungi si cum vrei sa ajungi (cu autobuzul, cu masina, cu bicicleta) si sistemul iti ofera mai multe rute. La autobuz are chiar si ora la care ajunge in statie, destul de corecta dupa cum am observat. Ca un sfat pentru cei care vin catre Australia, neaparat sa aveti la voi un telefon decodat de tip smart-phone sau un GPS. Pentru noi, care am mers pe varianta cu telefonul, am luat de la OPTUS o cartela de 30 de dolari. Cu ea putem suna nelimitat in reteaua Optus, putem trimite SMS-uri nelimitat in toata Australia si avem si 30 de dolari credit pentru a vorbi in alte retele sau catre Romania. Pentru convorbirile catre Romania, tariful este de 1$ pe minut, dar exista si o taxa de conectare de vreo 35 de centi parca. De asemenea, cartela vine si cu 500MB de trafic de net.
   Dar sa continui. Am zis ca stabilisem interviul, asa ca m-am ridicat, pana am mancat, pana m-am uitat pe net exact cum sa ajung acolo si pana mi-a calcat Simona pantalonii si camasa s-a facut aproape 12, asa ca am plecat. Nestiind exact orasul, nu prea l-am crezut pe GPS cand a zis ca fac 35 de minute pana acolo, am zis sa merg la sigur. Am ajuns pe la ora 13, am mai stat un pic pe afara si am intrat.
   Interviul s-a tinut direct cu patronul, firma e una mica de vreo 6-7 oameni. M-am inteles excelent cu omul, vreo 50 de ani sa fi avut, mi-a povestit despre ce lucrari avea el, i-am zis si eu despre ce caut p-aci prin tara pe la el... foarte relaxata si friendly atmosfera. Aici cred ca s-a vazut si influenta celui care m-a recomandat. Mi-a oferit un proiect pe care sa il fac acasa, o hala de 1800mp, mi-a trimis si un model ca sa pot sa ma ghidez dupa el, am vorbit un pic si pe proiect, destul de simplu.
   Adaug aici cateva cuvinte pentru inginerii proiectanti de structuri, puteti sari paragraful urmator daca nu sunteti de meserie. Sunt doua mari diferente intre proiectele facute de noi in Romania si ce am vazut aici in Australia. In primul rand, ideea de conceptie, nu sunt cutremure si terenul de fundare este foarte bun. De asemenea, specific Western Australiei este faptul ca nu exista adancime minima de inghet pentru ca iarna temperatura nu coboara sub 0 grade Celsius. Din aceasta cauza, fundatiile pentru case de exemplu au 30-40 de cm adancime. Structurile par firave pe langa ce vezi in Romania, calculul este mult mai simplu cand nu exista cutremur. De asemenea, a doua particularitate este faptul ca desenele sunt facute pentru ingineri, nu pentru oricine o fi pe santier. Asta inseamna ca sunt mult mai schematice si mai usor de facut decat ale noastre.
   Interviul s-a incheiat pe o nota pozitiva, am iesit destul de incantat de oportunitatea oferita. La preturile astea, o sa castig extrem de bine, asa ca sunt mai mult decat multumit. La intoarcere, am sunat-o pe Simona si era in Mirrabooka la shopping, asa ca m-am dus si eu acolo. Din nou GPS-ul a fost la putere, el mi-a zis ce autobuze sa iau si unde sa cobor ca sa schimb.
   Ajuns acasa, au venit vecinii nostrii pe la noi, am baut o berica sa sarbatorim si ne-am mai intretinut. De asemenea, mi-am mai comandat un laptop de pe net pentru ca nu aveam decat unul si chiar imi trebuie acum daca ma apuc si de lucru. Si cam asta a fost, o zi destul de plina.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu