vineri, 15 iunie 2012

Pasul 2 - sponsorizarea

  Ufff... ce de timp a trecut de cand nu am mai scris. Revin insa azi cu un post despre pasul al doilea, obtinerea sponsorizarii.

  Dupa cum spuneam, am obtinut pe 9 martie acreditarea din partea Engineers Australia a diplomei de inginer constructor. Buuun. Urmatorul pas era sa depunem actele pentru sponsorizare. Aveam insa o problema, pentru a putea obtine viza, sotiei mele i se cerea un test IELTS in care sa obtina macar media 4,5, altfel ni se cereau circa 4000 de dolari pentru niste cursuri obligatorii de engleza in momentul in care ajungi acolo. Bani pe care evident ca nu ii aveam. Din pacate insa, nici Simona nu stie engleza la un nivel ridicat, asa ca de prin februarie-martie ne-am apucat de meditatii. Din recomandari am gasit o profesoara de engleza oarecum specializata in teste IELTS si am inceput pregatirea, programandu-ne la un test IELTS pe 21 aprilie si pe 26 mai, de siguranta in caz ca la primul test nu reuseste sa ia nota necesara. Din fericire, Simona s-a pus cu burta pe carte si a reusit sa ia din prima nota necesara, rezultatul aflandu-l pe 11-12 mai, ca asa e la IELTS, rezultatul se da la 2 saptamani dupa ce ai dat testul. De teama acestui rezultat, am amanat un pic aplicarea pentru sponsorizare, pentru ca odata obtinuta sponsorizarea este valabila doar 3 luni, timp in care trebuie sa depui de viza, altfel expira si te-ai chinuit degeaba. Asa ca pe 7 mai am depus de sponsorizare...

   Procedeul e simplu, ce descriu acum se aplica doar pentru statul Western Australia. Intrii pe site-ul guvernului lor si incepi o noua aplicatie electronica. Completezi tot felul de formulare, nume si prenume, adresa, date de prin pasaport, cand ai terminat studiile, de cati ani lucrezi... chestii d-astea, apoi au un set de intrebari despre Australia de Vest.. de unde ai auzit de zona asta, daca te-ai interesat cat costa viata p-aci, daca ai destui bani sa supravietuiesti pana iti gasesti job, de unde stii ca jobul tau e in demand in statul asta... lucruri la care raspunsurile trebuie sa fie destul de documentate... din fericire, si aici forumul emigrare.info si-a dovedit valoarea. La sfarsit iti cer 3 fisiere, in format PDF, WORD sau JPEG: un scan color al testului IELTS, un scan color al echivalarii diplomei (echivalare pe care o primisem pe 9 martie) si un CV. Apoi te baga intr-o pagina unde platesti cu cardul o taxa de 200 de dolari australieni (aprox 7,5 milioane de lei vechi, 750RON). Plata se face ca pe orice alt site, ai nevoie de un card care sa fie deblocat pentru plati facute pe internet. Eu am unul MasterCard de la MKB Romexterra Bank - mai nou, Nextebank, ca s-a rebranduit. Dupa ce ai facut aplicatia, dureaza o ora, o ora jumate, incepe marea asteptare... la mine a durat in total 10 zile, pe 17 mai venind raspunsul dorit in forma unei scrisori PDF si a unui contract PDF cum ca te obligi ca in cazul in care obtii viza cu sponsorizarea asta sa lucrezi si sa traiesti doi ani in Western Australia, contract pe care trebuie sa il printezi, sa il semnezi, sa il scanezi color si sa il trimiti lor ca odata ce il primesc sa poata sa iti confime ei sponsorizarea la DIAC. Si cam asta e procedeul... nimic prea complicat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu