marți, 3 aprilie 2012

Inceputul

   Inspirat fiind de blogurile similare ale altor persoane, carora le multumesc foarte mult pentru informatiile pretioase pe care le-am obtinut din ele, am decis sa scriu si eu un blog despre experienta mea de emigrare in Australia, incepand cu primele idei de plecare pana la sosirea acolo si la trairile specifice unei vieti de emigrant. Pe cat posibil, am sa incerc sa tin acest blog updatat si sa ofer cat mai multe informatii. As vrea sa intelegeti ca acest blog ofera parerea mea proprie si personala asupra intregii experiente, stiu ca multi dintre voi poate nu veti fi de acord cu ce scriu aici, nu am nimic impotriva voastra asa cum nici dvs. sper sa nu aveti ceva impotriva mea. Ce incerc sa fac aici este sa descriu prin ochii mei experienta de emigrant, buna sau rea, cum o fi ea.
   Am sa incep acest blog printr-o scurta descriere a mea si a ideilor care m-au adus la acest punct, emigrarea in Australia. Sunt de meserie inginer constructor, am terminat Universitatea Tehnica de Constructii Bucuresti in anul 2007 si de atunci lucrez in domeniu. De origine sunt din Ramnicu Valcea, dar de cand am venit la facultate am ramas in Bucuresti. Inca de pe vremea liceului am fost fascinat de istorie - nu atat istoria noastra, a romanilor, desi este interesanta si ea, ci mai mult cea internationala, a popoarelor. In special m-a atras intotdeauna studiul imperiilor, mijloacele formarii acestora si motivele decaderii lor. Luand-o pe cale istorica, de la imperiile persane si chineze, imperiul roman, apoi ajungand in evul mediu si la partea noastra de istorie, cu imperiul lituanian, cel polonez, tucesc, rusesc, austro-ungar si asa mai departe, le-am studiat cat am putut pe toate cu mare placere. Poate imperiul care m-a atras cel mai mult insa a fost cel englez, nu atat datorita vastei sale marimi cat datorita exotismului cu care l-am perceput in literatura noastra si de ce nu, in filmele hollywoodiene.
   Pe cand eram in facultate, vazand cat  de greu le este parintilor mei sa ma tina la facultate si mai ales, avand rude prin strainatate, am inceput sa cochetez cu ideea plecarii din Romania. Stiind bine doar limba engleza, destinatia a fost oarecum simpla de ales - o tara vorbitoare de limba engleza. Si cea mai apropiata era Marea Britanie. Din pacate, ca sa ajungi acolo pe un post bun, de inginer adica, nu la lopata, iti trebuia permis de munca. Asta m-a facut sa mai studiez treaba cu tarile engleze si asa am descoperit Canada si Australia (am exclus SUA din cauza vizei). In Canada nu mi-a placut din cauza sistemului de echivalare a diplomei - foarte greoi si cu durata indelungata, practic trebuind sa faci cam un an de munca de tehnician pana ajungi inginer, lucru greu si complicat pentru un roman ca mine cu resurse financiare limitate pentru a ma putea intretine acolo pe ceea ce ar fi fost poate un salariu mic, tinand cont si de lipsa de experienta. Australia prezenta alte probleme, si anume ca cereau un an de experienta ca sa iti echivalezi diploma si apoi iti cam trebuiau minim 3 ani de vechime in munca pentru a strange numarul de puncte necesar vizei. Cumuland acesti factori impreuna cu boom-ul economic care era in Romania prin 2007, am renuntat la ideea de emigrare, mai ales ca la scurt timp dupa ce am absolvit am gasit un job bine platit (ce-i drept, erau pe toate gardurile atunci) din care am avut multe de invatat. Viata parea oarecum roz atunci, in anii de boom, asa ca gandul emigrarii mi-a cam disparut.
   Anii au trecut si a venit perioada crizei din 2009-2010, criza pe care am resimtit-o cu totii. Prins atunci cu insuratoarea si cu viata de zi cu zi, aveam mult prea multe pe cap pentru a putea sa ma mai gandesc la treaba asta cu emigrarea. Iata insa ca prin toamna lui 2011, vorbind cu niste prieteni, acestia mi-au povestit de niste fosti colegi de facultate care au plecat in Australia, undeva in Brisbane, si care o duc bine p-acolo. Se hotarasera sa plece si ei, ca se cam saturasera de criza. Ei mi-au recomandat si un forum unde voerbesc emigrantii, in special cei care pleca spre Australia, si anume emigrare.info. De asemenea, ei fiind un pic mai inainte cu partea asta de emigrare (ea isi echivalase deja diploma la EA), mi-au povestit si despre ce acte iti trebuie si ce costuri presupune. Punand informatiile cap la cap si cititnd cateva bloguri de emigrare ale unor romani care sunt deja acolo de pe forumul amintit, am hotarat impreuna cu sotia ca viata pe plaiurile mioritice are mult prea multe lipsuri si daca se poate, am vrea sa traim o viata mai buna, mai ales ca ne gandeam sa facem si un copil si cand te uiti in sistemul educational din Romania... sau in cel medical.... parca nu iti mai vine sa il faci.
   Asa ca prin octombrie 2011 ne-am hotarat si am inceput sa strangem acte. Cum eu sunt inginer iar sotia psiholoaga, am hotarat sa mergem pe mana mea la emigrare si practic, sa emigrez eu luand-o si pe ea ca partener (este o caracteristica a sistemului de emigrare, am sa vorbesc intr-un post viitor despre asta). Cam asa s-au intamplat lucrurile pentru noi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu